<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- generator="FeedCreator 1.7.2" -->
<rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
    <channel>
		<atom:link href="http://www.ibringnews.com/rssfeed.php/Dieet/9/60/" rel="self" type="application/rss+xml" />
        <title>Ibringnews - Dieet</title>
        <description>Het laatste nieuws op het gebied van: Dieet.</description>
        <link>http://www.ibringnews.com</link>
        <lastBuildDate>Tue, 07 Feb 2012 09:47:23 +0100</lastBuildDate>
        <generator>FeedCreator 1.7.2</generator>
        <item>
            <title>Groter risico op borstkanker door overgewicht</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/gezondheid/2011/09/06/groter-risico-op-borstkanker-door-overgewicht</link>
            <description><![CDATA[<p>Uit Brits onderzoek blijkt dat overgewicht (BMI boven 25) een belangrijke risicofactor is voor de meest voorkomende vorm van borstkanker bij oudere vrouwen, belangrijker dan alcohol en roken. Het onderzoek is gepubliceerd in het British Journal of Cancer. Aan het onderzoek deden bijna 6.300 vrouwen na de overgang mee. De hormoonconcentratie (vooral oestrogenen) lag bij [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Tue, 06 Sep 2011 04:48:31 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/gezondheid/2011/09/06/groter-risico-op-borstkanker-door-overgewicht</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Exenatide: nieuwe medicatie tegen diabetes 2</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/nieuws/2011/09/06/exenatide-nieuwe-medicatie-tegen-diabetes-2</link>
            <description><![CDATA[<p>Een nieuw medicijn tegen diabetes type 2 zorgt voor een toename van de insuline-afgifte en verlaagt het bloedsuikergehalte. Diabetes patiÃ«nten hoeven dit medicijn, exenatide, slechts 1 keer per week te injecteren. &#160; &#160; &#160; Arts-onderzoeker van het VUMC diabetescentrum Mathijs Bunck, deed onderzoek naar de effecten van het gebruik van exenatide, een nieuw medicijn tegen [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Tue, 06 Sep 2011 10:02:36 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/nieuws/2011/09/06/exenatide-nieuwe-medicatie-tegen-diabetes-2</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Chocolade tegen hart- en vaatziekten</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/onderzoek/2011/09/05/chocolade-tegen-hart-en-vaatziekten</link>
            <description><![CDATA[<p>Uit onderzoek blijkt dat mensen die veel chocolade eten, 37% minder kans op cardiovasculaire ziekten, 31% minder kans op diabetes en 29% minder kans op een herseninfarct hebben. Het onderzoek is een meta-analyse van 7 studies onder in totaal circa 114.000 mensen en is gepubliceerd in British Medical Journal. In de 7 studies zijn mensen [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Mon, 05 Sep 2011 05:48:24 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/onderzoek/2011/09/05/chocolade-tegen-hart-en-vaatziekten</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Mc Donald?s vermeld calorieÃ«n op producten</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/algemeen/2011/09/05/mc-donalds-vermeld-calorieen-op-producten</link>
            <description><![CDATA[<p>In Groot BrittanniÃ« wordt vanaf vandaag bij elk Mc Donaldâs-gerecht de hoeveelheid calorieÃ«n aangegeven. Het aangeven van de calorieÃ«n maakt deel uit van een programma van de Britse overheid om zo overgewicht tegen te gaan. Mc Donaldâs is een van de bedrijven die samenwerken met het Britse ministerie voor volksgezondheid. Het ministerie wil de bevolking [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Mon, 05 Sep 2011 10:42:31 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/algemeen/2011/09/05/mc-donalds-vermeld-calorieen-op-producten</guid>
        </item>
        <item>
            <title>vitamine B12 tekort wordt niet gemaskeerd door foliumzuur</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/onderzoek/2011/09/04/vitamine-b12-tekort-wordt-niet-gemaskeerd-door-foliumzuur</link>
            <description><![CDATA[<p>Tot op heden werd gedacht dat een hoge foliumzuurinname ervoor kan zorgen dat een vitamine B12-tekort onopgemerkt blijft. Een dergelijk effect van foliumzuursuppletie op een vitamine B12-tekort is echter nooit eenduidig vastgesteld. Uit recent onderzoek onder ruim 2.500 Ierse studenten, gepubliceerd in het American Journal of Clinical Nutrition, blijkt dat extra foliumzuur een vitamine B12-tekort [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Sun, 04 Sep 2011 06:59:57 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/onderzoek/2011/09/04/vitamine-b12-tekort-wordt-niet-gemaskeerd-door-foliumzuur</guid>
        </item>
        <item>
            <title>MS (Multiple Sclerose) en voeding</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/vitamines-mineralen/2011/09/03/ms-multiple-sclerose-en-voeding</link>
            <description><![CDATA[<p>De relatie tussen MS en voeding is niet eenduidig en er bestaan veel onduidelijkheden over. Een algemene aanname is dat gezonde voeding gezond is, zowel voor gezonde mensen als voor MS patiÃ«nten. In het onderstaande zijn een aantal algemene adviezen opgenomen om MS en voeding op een goede manier te combineren. &#160; &#160; &#160; MS [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Sat, 03 Sep 2011 06:13:29 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/vitamines-mineralen/2011/09/03/ms-multiple-sclerose-en-voeding</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Baby-voeding op reis</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/gezondheid/2011/09/03/baby-voeding-op-reis</link>
            <description><![CDATA[<p>HygiÃ«ne is op vakantie erg belangrijk, vooral voor babyâs, want anders bestaat het gevaar van een reizigersdiarree. Maar welke voeding is nou het beste voor babyâs tijdens een reis. Babyvandaag.nl heeft een paar adviezen op een rij gezet. - Borstvoeding op vakantie is natuurlijk het makkelijkst. Je hebt het altijd bij de hand, het is [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Sat, 03 Sep 2011 10:04:13 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/gezondheid/2011/09/03/baby-voeding-op-reis</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Fiets 24 september mee tegen darmkanker!</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/tips/2011/09/02/fiets-24-september-mee-tegen-darmkanker</link>
            <description><![CDATA[<p>Zuiderzee Klassieker Op 24 september organiseert de MLDS (Maagleverdarmstichting) de Zuiderzee Klassieker. Deelnemers kunnen kiezen uit routes van 60, 120 of 220 kilometer. Ze laten zich daarbij sponsoren om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar darmkanker. Darmkanker staat in de top drie van meest voorkomende vormen van kanker. Jaarlijks sterven 5.000 mensen [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Fri, 02 Sep 2011 05:45:22 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/tips/2011/09/02/fiets-24-september-mee-tegen-darmkanker</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Groente, fruit en noten goed voor de leerprestatie en IQ</title>
            <link>http://dieet.blog.nl/algemeen/2011/09/02/groente-fruit-en-noten-goed-voor-de-leerprestatie-en-iq</link>
            <description><![CDATA[<p>Een gezonde voeding is voor een goede ontwikkeling van de hersenen van kinderen extra belangrijk. Het IQ en de leerprestaties kunnen door natuurlijke voedingsmiddelen, die alle voedingsstoffen bevatten, verbeterd worden. Het advies is veel groente, fruit, noten en zaden te gebruiken. ElkÂ voedingsmiddelÂ bevat weer andere phytonutriÃ«nten en antioxidanten,Â prima dus voorÂ het beginnende nieuwe schooljaar. Bietensap zit vol [...]</p>]]></description>
            <author>Dieet blog</author>
            <pubDate>Fri, 02 Sep 2011 10:31:35 +0100</pubDate>
            <guid>http://dieet.blog.nl/algemeen/2011/09/02/groente-fruit-en-noten-goed-voor-de-leerprestatie-en-iq</guid>
        </item>
        <item>
            <title>Voor Altijd Jong Evenement</title>
            <link>http://www.dieetnieuws.nl/gezondheid/voor-altijd-jong-evenement.html</link>
            <description><![CDATA[<p>Kom op zaterdag 1 oktober naar het Voor Altijd Jong EvenementÂ  en ontdek: De 3 voedingsmiddelen die je waarschijnlijk nu dagelijks eet, maar die leiden tot versnelde veroudering en die tevens zeer slecht voor je gezondheid zijn (terwijl de marketing in de supermarkt je iets heel anders verteld!) Wat de meest voorkomende tekorten in ons&#160;Continue Reading</p>]]></description>
            <author>Dieet nieuws</author>
            <pubDate>Thu, 01 Sep 2011 19:26:31 +0100</pubDate>
            <guid>http://www.dieetnieuws.nl/gezondheid/voor-altijd-jong-evenement.html</guid>
        </item>
    </channel>
</rss>

